Dag 6 - The Everglades

1 september 2010 - Everglades Np, Florida, Verenigde Staten

Vanwege een matige (zeg maar gerust, waardeloze) internetverbinding in Fort Myers volgt nu een update van ons reis van de afgelopen dagen. Have fun :)

==================================================================

We hebben overnacht in Homestead en vertekken hiervandaan richting de Everglades. Stiekem hopen we hier alligators te spotten, zij het wel van enige afstand. We stellen de tomtom in op de Everglades and off we go!

In het gebied waar we langskomen wordt veel aan landbouw gedaan en we rijden van de ene palmboomkwekerij naar de andere. Door heel Florida vindt je palmbomen dus zo’n kwekerij zal goede zaken doen. Als we aankomen bij onze bestemming blijkt dat de toegang gesloten is. Geen wonder dat we onderweg niemand zijn tegengekomen. Op de kaart zien we dat we naar een picknickplek zijn gestuurd i.p.v. naar de hoofdingang. Dan maar de 'chrischris' proberen. Dit werkt een stuk beter. Eénmaal aangekomen lezen we nog wat over de Everglades in het visitorcenter. Dit gebied wordt ook wel omschreven als een 'rivier van gras'. In het gebied zijn kleine eilandjes van bomen die een schitterende flora en fauna herbergen.

We kiezen voor de Gumbo Limbo Trail en de Anhinga Trail.

Gumbo Limbo Trail

Eerstgenoemde trail leidt ons in een cirkel door een tropisch stukje bos waar we vogels, vlinders en een staart van een krokodil zien! Omdat we tijdens deze trail geen krokodillen verwachten, loopt Margery snel door richting uitgang. Deze blijkt gelukkig niet ver. Chris staat op zijn gemak het beest nog te bekijken. Gezien de hoeveelheden insectenspray – een mug zou, bij wijze van, op 5 meter afstand al dood neer moeten vallen – hebben die plaaginsecten ons nu toch meerdere malen te grazen genomen.

Het is even bewolkt en genieten ervan. Het is hier in Forida heeeet, we zitten nog volop in het zomerseizoen en de locals kunnen niet wachten op de korte, maar zeer welkome herfstperiode die hier in november begint.

Bij aanvang van de Anhinga Trail worden we nog op het volgende gewezen:

You will not harass alligators!

Dit zou DE plek moeten zijn om de alligator van fijne afstand te spotten. Helaas :(, tijdens deze trail vanaf een loopbrug komen we er geen tegen, die denken ook bekijk het lekker, het is veel te warm. Chris maakt nog wel een mooie foto van een sprinkhaan. We gaan toch nog even kijken of de alligator die we eerder hadden gezien er nog ligt. En ja hoor, hij is zelfs nog iets uit het water gekomen zodat hij er goed bij lag voor de foto. Say cheeeeese... (Esther en Ser, voor meer alligatorfoto's kloppen we wel bij jullie aan ;) )We rijden hierna door – tussendoor doen we nog 2 kleine trails - naar het eindpunt van de Everglades. We hadden gehoopt hier iets van een airboottochtje te kunnen doen, maar door de geluidsoverlast mag dat in dit gebied niet. Wel gaaf was deze vogel die nog wat lekkers had gevonden…

Bird with prey

We rijden door naar onze volgende bestemming: Fort Myers. Het lijkt wel één lange rechte snelweg hiernaartoe en maken dankbaar gebruik van de cruisecontrol. Het is weer een mooie dag geweest en na een heerlijke maaltijd van steak en garnalen (jawel mensen, we doen onszelf niets te kort :P) doen we onze oogjes toe…

1. Esther en Serge:
    4 september 2010
    wat een heerlijke dagen hebben jullie weer gehad zeg!
    zitten weer helemaal te genieten en te dagdromen over toen!
    jammer van de airboat tours, maar ja, wat wij al zeiden, het is niet megabijzonder hoor.
    hahaha, die foto's van de gator's plakken jullie maar in jullie album uit die van ons, die verdelen we wel :P

veel plezier nog lieverds!!