Dag 21 - Nassau Bahamas

16 september 2010 - Nassau, Bahama's

We zijn inmiddels veilig thuis aangekomen en kijken terug op een geslaagde vakantie! Hieronder volgt de allerlaatste update van de laatste dag van onze vakantie. Iedereen bedankt voor het volgen van onze blog en tot snel!

----------------------------------------------------------------------------

Dag 21
Van Nassau zelf hebben we nog niet alles gezien en aangezien we hier nog een hele dag hebben, gaan we er vandaag weer op uit. Bij het verlaten van het schip controleren we iedere keer weer goed of we onze cruisepas en ID bij ons hebben. Zonder kom je namelijk niet terug op het schip! Eenmaal van het schip staat de crew van het schip weer klaar om een een foto van je te maken met op de achtergrond het schip. Deze foto's hangen dan later op de dag op een bord en vervolgens kun je deze kopen. We willen dit keer gauw doorlopen maar, mislukt...we worden alweer op de foto gezet...SMILE! De meeste toeristen blijven een beetje hangen in de winkelstraat om daar hun slag te slaan of nemen een taxi om Nassau te bekijken. Wij zijn van mening dat je het gevoel van een stad het beste ervaart te voet.

Gewapend met een plattegrond gaan we dus op zoek naar de 'Must Sees' op het eiland. We komen langs het gemeentehuis en een monument ter nagedachtenis van de slachtoffers van WO I. We komen langs het historisch museum en vinden het wel interessant om wat meer over de geschiedenis van de Bahamas te weten te komen. De aanwezige gids vertelt ons dat we geen toegang hoeven te betalen maar dat iedere donatie gewenst is. We krijgen een persoonlijke introductie waarna we het zaaltje zelf mogen bekijken.

MuseumProtect Ya Tings!Nassau, Street View

De Bahamas is een eilandengroep ten oosten van Florida en bestaat uit 14 eilandjes waarvan New Providence er één van is. Nassau is hier gelegen. Het eiland is bezocht door Columbus die daar zag dat de arawakindianen daar woonden. Later werd de groep als slaven meegenomen door engelse kolonisten. Hierna brak een periode aan van ruim 100 jaar waarop de eilanden niet bewoond werden. In de 18e eeuw werd het een thuishaven voor piraten en later volgden nog de engelsen en amerikanen. Tot 1970 stond het eiland onder bewind van een blanke regering en sindsdien door een donkere regering. De Bahamas was een kolonie van Engeland. Ze zijn zelfstandig maar nog wel verbonden met Engeland; ze behoren tot de commonwealth van Engeland. Vroeger leefden de eilandbewoners van eigen landbouw en was er een goed florerende zoutindustrie op één van de eilanden. Tegenwoordig haalt men haar hoofdinkomsten uit toerisme en bankieren. $ 0.70 van ieder $ 1 komt uit het toerisme.

Na dit leerrijke bezoek willen we naar Fort Fincastle welke via een 61 treden tellende trap, door slaven uitgehouwen, is te bereiken, the Queen's Stairs. De weg naar naar de trappen toe kent geen trottoir dus we lopen zo dicht mogelijk tegen de kant door.

To the Queen's StairsThe Queen's Stairs

Bovenaan bij het fort staan de locals klaar met allerlei koopwaar. In het fort zelf is in het verleden niet zo heel veel spannends gebeurd. Het leven als soldaat op het fort was zelfs een beetje saai, zo lezen we.

Fort Fincastle, Bahamas

Om half 5 moeten we terug zijn op het schip dus we gaan op ons gemakje terug. We installeren ons op het dek om te genieten van de zonsondergang en kijken terug op een fantastische vakantie!

Sunset

1. Arthur:
    20 september 2010
    Mooi! Door jullie verhalen krijg ik zin om ook ooit naar Florida te gaan!
  2. Pa en Ma:
    20 september 2010
    We hebben genoten van jullie reisverhalen, het was erg leuk om mee te reizen zo krijgen we een stukje mee van waar je geweest zijn.

Groetjes Ma en Pa
  3. Esther en Serge:
    22 september 2010
    :( snik, de vakantie zit erop!!
    Snel afspreken want we zijn erg benieuwd naar de rest van jullie verhalen en gewoon om jullie weer te zien :D